Jak wynika z sondy Komitetu Badań Radiowych i Polskiego Radia Millward Brown internauci słuchają radia on-line w sposób zbliżony do radia eterowego.
W badaniu udział wzięło około tysiąca ludzi, ich wiek nie przekroczył 40 lat. Wyniki są dość zaskakujące, na pewno inne od propagowanych przez niektórych stereotypów.
Przede wszystkim radia w sieci słucha młodzież. Jeśli chodzi o okoliczności, jak wspomnieliśmy w nagłówku, są one zbliżone do tych znanych z stacji eterowych. Mowa tu o miejscach, porze dnia, jak i sposobie słuchania.
Najczęściej wybieranym gatunkiem muzycznym jest rock. Nieco mniejszym zainteresowaniem cieszą się największe przeboje, pop i polska muzyka. Muzykę klubową i dance, którą niektórzy uważają za mekkę internetowych stacji radiowych, słucha odpowiednio zaledwie 15% i 14% ankietowanych.
Jeśli chodzi o strony za pośrednictwem których internauci słuchają radia - króluje RMF ON (43%) oraz ESKA GO (32%). Nieco niżej znajduje się OPEN FM (30%), Tuba FM (16%). Co ciekawe pośród odpowiedzi nie padła druga pod względem popularności rankingu ShoutCast polska stacja - RadioParty.pl.
Popołudnie i wieczór to pory dnia które mają najwyższy udział w słuchaniu radia.