18 Październik 2024, 14:33:09

Autor Wątek: pare pytań  (Przeczytany 7292 razy)

snikers

  • Gość
pare pytań
« dnia: 29 Kwiecień 2011, 13:35:07 »
Witajcie, na wstępie zaznaczę, że jestem jak na razie zielony w te klocki. Czytałem parę tematów w sprawie streamingu i wszystko wychodzi na tym, że najlepiej brać serwer dedykowany w OVH. No i tu nasuwa się pierwsze pytanie, w jaki sposób podłączyć nasz osprzęt, tj. kamerki, pulpit oraz głos do takowego serwera dedykowanego aby zacząć nadawanie relacji na żywo. Byłbym bardzo wdzięczny za nakierowanie na dobrą stronę w tej sprawie.
Następnie, jaki serwer dedykowany polecielibyście do nadawania przebiegu meczy z counter-strike'a + kamerki? Zakładając, że nadawanie oglądałoby maksymalnie początkowo 80 osób. Nie mówię tu o jakości HD, lecz przyzwoitej. Zaznaczyć chciałbym także, iż takie streamy nadawane byłyby sporadycznie w czasie trwania spotkań.

Pozdrawiam i z góry dziękuje.

Karol

  • Administrator
  • Mistrz radiofonii
  • *****
  • Wiadomości: 1785
Odp: pare pytań
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Kwiecień 2011, 13:40:35 »
Jak działa transmisja w internecie masz, myślę, całkiem ładnie opisane tutaj:
http://www.4stream.pl/portal/poradniki/20-jak-dziaa-radio-internetowe.html

Co prawda artykuł dotyczy transmisji audio to z wizualką odbywa się wszystko tak samo, tylko wykorzystuje się inne oprogramowanie.

Jeśli o te chodzi, to do wyboru masz kilka technologii. NSV - NullSoft Video, które jakoś tam sobie działa, Windows Media Video i Microsoftowski Media Encoder, który jest całkiem nietrafionym oraz ten który wydaje mi się być 'najzdrowszym', ponieważ operuje na całkowicie wolnym oprogramowaniu - IceCast.

Wspiera on zarówno audio jak i video, które transmitowane jest na kodeku Theora. Większość programów poradzi sobie z otwarciem tego strumienia, więc nie powinno być problemów z kompatybilnością.